Boksläpp & fotoutställning


Jag fullkomligt överöstes av en gigantisk våg med ofantlig värme!
Igår, lördagen den 16 december, hade jag mitt boksläpp av SWEET TRIPS i kombination med en alldeles egen fotoutställning. Två stora drömmar som jag nu kan checka av från listan över magiska mål i livet. Så nu befinner jag mig i ett stort lyckorus och känslan i kroppen är alldeles bubblig, som om hela jag vore ett glas champagne. Men för att vara helt ärlig så har jag ännu inte hunnit lada i alla intryck och vad som faktiskt hände i går. Allt gick såååååå fort! Men jag är ofantligt glad och tacksam över alla människor som kom, och även alla bilder jag fått skickade till mig så jag kan minnas och blicka tillbaks på denna dag långt framöver. För oj vilken succé och glädjeboost detta var!
Galleriet hölls öppet under 5 timmar, mellan 12.00-17:00, och då var alla välkomna att lämna ett grått och kallt Stockholm på andra sidan glasrutan för att ”checka in” och ta del av min tropiska oas. Det serverades totalt 250 kakor från några olika recept ur bakboken. Resfebertoppar, palmsugare (en variant av dammsugare), passionsbiskvier, havssalta tryfflar, banankaka, limepaj och tropisk pannacotta. På väggarna lyste allt från några av min favoritresebilder, till blommor, färgstarka bakbilder och resereportage ur boken. Och just nu önskar jag att jag kunde spola tillbaks tiden och uppleva allt igen, för i min hjärna känns det som om allt bara varade under 30 alldeles för snabba minutrar. Och jag ville prata med alla så mycket mer än vad jag hann.
Allt började ändå lite lugnt. Men det varade bara i 10 minuter, sen kom högtrycket och jag blev faktiskt chockad över mängden folk som fyllde galleriet. Och under dagen blev jag överröst av så otroligt mycket mer värme än vad jag någonsin hade kunnat drömma om. Ett ljuvligt magiskt hav med strömmar av kramar, fina ord, blombuketter, bubblande flaskor, mingel, och sålda böcker och tavlor. Jag signeringar böcker så handen nästan krampade och jag log så mycket att smile-groparna fick träningsverk. Kortfattat så var boksläppet / fotoutställningen magi från första till sista sekund! Och alla ni underbara människor som kom och förgyllde denna dag, jag kan inte tacka er nog! Och stort tack också till galleri Zinken Art (Aurora och Frida) för all fantastisk hjälp och för att jag fick möjligheten att skapa en så varm oas hos er att all snö utanför smälte.























På en pelare i galleriet fanns också en liten burk fylld med snäckor, där man hade möjligheten att gissa antalet snäckor för att ha chansen att vinna ett exemplar av Sweet trips. Och på onsdag nu, 20 december, redovisas vinnare. Den som gissat rätt antal eller den som gissat närmast.

































1 Comment