Bra massage och fina naglar på Bali

Christine Av Christine12 Comments1 min read1.2K visningar
Mitt, eller rättare sagt vårt, favoritspa sedan några år tillbaks är THE NATURAL 2 MASSAGE & DAY SPA som man hittar mitt i Kuta. Ett litet ställe, långt ifrån exklusivt. Här finner man nämligen ingen pool, porlande stenstatyer eller blomsterarrangemang eller lummig trädgård. Nej, det här är ett enkelt spa, men fantastiskt bra. Till och med extremt bra om man sätter pris i förhållande till kvalité. The Natural II består av en mindre lokal med beigemålade väggar och endast 8 massagerum bakom tyggardiner, samt 6 stycken fåtöljer där bl.a. fotbehandlingar och nail art görs. Men det är rent och ordentligt. Personalen är jättetrevlig, välutbildad och de vet verkligen hur en bra massage ska ges. Och då ska tilläggas att när det kommer till massage är vi väldigt kräsna, men här vet de hur muskler ska behandlas. (Sen kan man ibland tyvärr få någon ur extrapersonalen då stället kvällstid oftast är fullsatt. Extrapersonalen är fortfarande duktig, men inte lika bra som övriga). Priset för 30 min rygg och nackmassage är 45.000Rp (ca 30kr), vilket i min värld gör detta till ett av Bali’s mest prisvärda och bästa spa.

JL Benesari – Kuta – Bali – Indonesien
XOXO
signature
Prenumerera så du inte missar något
Registrera din mailadress för att få dom senaste uppdateringarna!
Tags

Lämna ett svar

12 Comments
  • Anonym
    november 20, 2016

    Oh… Vackra naglar du har! Och ni vet verkligen att njuta av livet.

  • Anonym
    november 21, 2016

    Visst är det skillnad på massage och massage och får man någon som verkligen gör det bra så känns det. Nu har jag kanske inte testat sådär jättemånga olika varianter, men jag vet i alla fall att jag föredrar den ”indonesiska varianten” framför den Thailändska. Här har vi ett ställe med Javanesisk massage som är riktigt bra. inte ”Bali-priser” på långa vägar, men ändå väldigt långt från de svenska.

  • Anonym
    november 22, 2016

    Underbart med massage, och snygga naglar! 🙂

  • Anonym
    november 23, 2016

    Fina naglar!Bevis för min filosofi, behöver inte vara lyxigt och dyrt för att vara bra!Ha en bra dag!

  • Anonym
    november 23, 2016

    Hade man inte tackat nej till nu.;)

  • Anonym
    november 20, 2016

    Oh… Vackra naglar du har! Och ni vet verkligen att njuta av livet.

  • Anonym
    november 21, 2016

    Visst är det skillnad på massage och massage och får man någon som verkligen gör det bra så känns det. Nu har jag kanske inte testat sådär jättemånga olika varianter, men jag vet i alla fall att jag föredrar den ”indonesiska varianten” framför den Thailändska. Här har vi ett ställe med Javanesisk massage som är riktigt bra. inte ”Bali-priser” på långa vägar, men ändå väldigt långt från de svenska.

  • Anonym
    november 22, 2016

    Underbart med massage, och snygga naglar! 🙂

  • Anonym
    november 23, 2016

    Fina naglar!Bevis för min filosofi, behöver inte vara lyxigt och dyrt för att vara bra!Ha en bra dag!

  • Anonym
    november 23, 2016

    Hade man inte tackat nej till nu.;)