Frukost

Christine Av Christine0 Comments1 min read419 visningar
Jag kan tycka att det är riktigt mysigt när det regnar ute, i alla fall om man är på rätt plats eller rätt klädd för det. I morse så var himlen helt grå, täckt av moln och regnet öste verkligen ner. Men det var bara rogivande.
Vi åt en god frukost på balkongen och njöt av hur det smattrade utanför.

Sen har vi ett litet dilemma när det gäller frukosten, för vi saknar en smörkniv. Vi använder faktiskt baksidan av en sked för att bre våra smörgåsar. Varför? Jo det är inte så enkelt att hitta knivar här nere. Bestick säljs oftast i kombinationen gaffel och sked. Och på restaurangerna här äter man sällan med kniv. (Om man nu inte beställer in en hel stek eller en hela kycklingfilé vill säga, eller går på några av de finare restaurangerna). Men anledningen till att man inte får en kniv till maten är att det anses ofint/ogästvänligt att ha en kniv liggande på bordet. Här ses man vid middagsbordet som vänner och då ska inget hotfullt finnas där.

XOXO
signature
Prenumerera så du inte missar något
Registrera din mailadress för att få dom senaste uppdateringarna!
Tags

Lämna ett svar

No Comments Yet.