Idag kollade vi in en fågelmarknad i Denpasar, där man kunde köpa alla möjliga sorters fåglar. Även ett par andra djur, så som sköldpaddor, mungos, apor, gräshoppor, flygande hundar, ödlor och möss. Men även mer vanliga djur som katter, kaniner och marsvin.
Anonym
juni 19, 2010Men alltså FÅR man äga en apa där? Är det lagligt?
Anonym
juni 20, 2010Vet inte om det är lagligt att äga en apa eller inte. Men det är olagligt att sälja dem. Tyvärr inget som polisen kan få bukt med.
Anonym
juni 20, 2010Hmmm… tycker inte att det ser helt bra ut med en leende Björn (storebror, inte djuret:)) stående mitt bland alla de hemska burarna… Stackars djuren!!!
Anonym
juni 22, 2010Det kändes inte så farligt innan man började se aporna och dom andra djuren. Fåglarna va lite som att se i en djurbutik hemma, bara massa mer arter.
Anonym
juni 19, 2010Men alltså FÅR man äga en apa där? Är det lagligt?
Anonym
juni 20, 2010Vet inte om det är lagligt att äga en apa eller inte. Men det är olagligt att sälja dem. Tyvärr inget som polisen kan få bukt med.
Anonym
juni 20, 2010Hmmm… tycker inte att det ser helt bra ut med en leende Björn (storebror, inte djuret:)) stående mitt bland alla de hemska burarna… Stackars djuren!!!
Anonym
juni 22, 2010Det kändes inte så farligt innan man började se aporna och dom andra djuren. Fåglarna va lite som att se i en djurbutik hemma, bara massa mer arter.