Expedia – aldrig mer!

Christine Av Christine4 Comments2 min read227 visningar
Idag var sista arbetsdagen innan semestern, fem dagar innan avfärd och jag borde vara på strålande humör men är istället vansinnigt förbannad på Expedia. Vi har använt oss av dem för att boka alla våra flygbiljetter inför kommande Nicaragua – Miami resan. Allt har verkat bra, vi har fått mail om att avgångstiden för en rutt ändrats sedan bokning, vilket stod tydligt vid resan mellan Miami – Stockholm. Och det är ju sådant som händer och det har jag full förståelse för, MEN… när vi dubbelkollade alla flygningar så saknades helt plötsligt en rutt! Den mellan Nicaragua och Miami var helt borta, ingen notis om det, inget mail om det, ingen info, ingenting! Men resan är betald och finns med på vår originalbokning. Vi ringde Expedia och de undersökte saken ”ja det planet har ställts in”. Jahhh? Vore det inte bra att informera passagerarna om det, eller?!? Och sen får vi veta att det inte finns några andra direktflyg varken den dagen, dagen innan eller dagen efter. Det bästa de kan ordna åt oss är en resa med mellanlandning och som ska ta 9 timmar och 13 min! Istället för det vi bokat som skulle vara direktflyg på 2 timmar och 29 min. Vi förlorar många timmar i Miami där vi inte har så många dagar och dessutom bokas vi in på ett annat flygbolag som inte har samma priser på specialbagage. Så vi måste betala dubbla priset för surfbrädorna! Hyrbilen som är bokad och betald måste också ändras. Jag kan ju tycka att man borde få någon kompensation för det här men som svar på det fick vi ”ni kan ju skicka ett klagomål till Expedia men ni kommer inte få något”.
Jag är så förbannad så det kokar. Uteblir en flygning så informerar man väl för i helvete om! Och trots att de på Expedia säger att vårt plan mellan Nicaragua och Miami är inställt så går det fortfarande att boka just den avgången på flertalet bokningssidor. Märkligt. Men nu ska jag försöka släppa det här, för nu i alla fall, och ta tag i det igen senare. Men det var definitivt första och sista gången vi använde oss av Expedia!
XOXO
signature
Prenumerera så du inte missar något
Registrera din mailadress för att få dom senaste uppdateringarna!
Tags

Lämna ett svar till AnonymAvbryt svar

4 Comments
  • Anonym
    januari 25, 2014

    Oj, det var riktigt dåligt! Jag tror inte jag har använt mig av just dom mer än någon gång, men jag ska definitivt ha varningsklockan i huvudet nästa gång jag ska boka… 🙁

  • Anonym
    januari 25, 2014

    Det mesta jag läst om Expedia är övervägande positivt, men när det väl skitit sig värkar det vara ordentligt och väldigt dåligt med hjälp. Har läst flera skräckhistorier sen det här hände oss och det är som sagt trist. Men tur att vi upptäckte att resan fattades / planet ställts in nu och inte dagarna precis innan.

  • Anonym
    januari 25, 2014

    Oj, det var riktigt dåligt! Jag tror inte jag har använt mig av just dom mer än någon gång, men jag ska definitivt ha varningsklockan i huvudet nästa gång jag ska boka… 🙁

  • Anonym
    januari 25, 2014

    Det mesta jag läst om Expedia är övervägande positivt, men när det väl skitit sig värkar det vara ordentligt och väldigt dåligt med hjälp. Har läst flera skräckhistorier sen det här hände oss och det är som sagt trist. Men tur att vi upptäckte att resan fattades / planet ställts in nu och inte dagarna precis innan.